Hoe het avontuur begon...

12 september 2019 - Bali, Indonesië

Good afternoon boys and girls and who ever wants to read this.

Deze blog gaat over het avontuur van Lynn en Ryan in Azië. Klinkt net als de titel van een stripboek vind je niet? Maar we zullen ook vast wel stripachtige dingen meemaken.

Dag 1:

Het begon natuurlijk allemaal met een heerlijke vlucht van 12,5uur. Laat dat heerlijke maar weg want heerlijk was het niet. Het personeel en alles eromheen was goed geregeld en we kregen 2 maaltijden. Maar in eerste instantie 12,5u achter elkaar op dezelfde kleine plek zitten met weinig beenruimte is natuurlijk niet top. Maar dat wisten we van tevoren.

Na onze eerste vlucht stonden we dan eindelijk op Singapore, waarna we een tweede vlucht hadden die ons op Bali zou brengen. Deze vertrok een uur nadat we aankwamen dus er was enige haast bij geboden om bij de volgende gate te komen. Gelukkig vonden we al vrij snel de gate en stonden we in de rij. Toen we eindelijk vooraan waren bleek dat we helemaal niet bij de juiste gate stonden, er waren 2 vluchten naar Bali op precies hetzelfde tijdstip en wij stonden bij de verkeerde. Toen hadden we nog 15 min om bij de andere gate te komen en ons daar in te checken. Het feit dat Singapore een enorm vliegveld heeft helpt dan ook niet echt mee. Maar door onze goede conditie en richtingsgevoel waren we op tijd bij de gate en kon de inmiddels toegeslagen stress weer weg. De 2e vlucht van 2,5u ging eigenlijk in een zucht en scheet voorbij, dit zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat we daarvoor net 12,5u gevlogen hadden.

Uiteindelijk kwamen we om 10u lokale tijd op Denpasar (Bali) aan. We finally made it! The fun begins now we thought. Well, no. Nadat we geland waren en we ons koffers kregen, moesten we volgens Google Maps nog een uur met de taxi, maar in Bali kennen ze geen spitstijden en stonden wij om 11u gewoon netjes in de file richting ons verblijf. Uiteindelijk vertraagde de file ons ongeveer een extra half uur. Na anderhalf uur waren we in Canggu aangekomen. Dan denk je, let the fun begin now! Well... No again! De taxichauffeur zei dat we in de juiste straat reden maar dat hij het niet echt kon vinden, en toen zag Ryan nummer 34 ergens hangen, en wij moesten op nummer 34 zijn. Een simpel rekensommetje heeft ons geleerd dat 1 + 1  2 is en dus stapten wij uit met onze 4 rugtassen. Het bleek na zo’n 20 min sleuren en zwoegen met de tassen dat we helemaal niet in de juiste straat waren, niemand kende ons verblijf. Wij hadden ook helemaal geen internet dus wat te doen? Uiteindelijk vroegen we een taxichauffeur om hulp en hij zei dat het nog 5 minuten verder was met de auto. Op die plek aangekomen duurde het ook nog even, maar uiteindelijk om 13:30 waren we eindelijk in ons verblijf! Dat was toch wel een beetje een opluchting, want we waren inmiddels al bijna 24 uur aan het reizen. Lynn had in die 24u ongeveer anderhalf uur geslapen, en Ryan wist dat aantal net te rekken richting tweeënhalf uur. Je kan je dus ook wel voorstellen dat we de rest van de dag niet heel veel meer hebben gedaan. We hebben even gezwommen en daarna een dutje gedaan van 2 uur. Na het ontwaken hebben we ergens gegeten en even door de straten gelopen. Toen ging om half 9 het lampje al weer uit en sliepen we door tot 8 uur ‘s ochtends.

Verblijf 1

Dag 2:

Nadat we beide een goede nachtrust hadden gehad, voelden we ons toch wel energiek en hadden we er zin in om te zien wat Canggu ons kon bieden. Het begon met een heerlijk exotisch en fruitig ontbijt bij The Green Guru.

Green Guru

Daarna moesten we alweer terug naar ons verblijf om de tassen in te pakken want we hadden maar 1 nacht in het mooie Villa Lua geboekt. We boekten een taxi met de app “Grab”. Echt ideaal die app. De app is vergelijkbaar met Uber in Nederland. Ons tweede verblijf was het Wijaya Guesthouse, ongeveer 10 minuten rijden vanaf het oude verblijf, en een stuk dichter bij het strand.

Verblijf 2

Na onze tassen in de kamer gegooid te hebben, gingen we vrij snel richting een winkelstraat genaamd Love Anchor. Een leuke overdekte winkelstraat die je toch wel het Bali gevoel geeft.

Love anchor

Lynn was helemaal in der element en moest haar best doen om niet de gehele winkelstraat over te kopen. Uiteindelijk bleef het keurig bij een enkelbandje.

Inmiddels was het een uur of 13:00 en dan begint de maag toch wel weer een beetje te knorren. Dus wij opzoek naar een eettentje. Gelukkig hoef je in Canggu maximaal 10 stappen te zetten voor je een eettent ziet, dus dit was niet de grootste moeite. We aten bij The Loft, een leuke tent waar je uit kokosnoten kon drinken. Voor alles een eerste keer dus why not. Smaak viel uiteindelijk tegen, maar de foto’s mogen er zijn.

Kokosnoot

Hierna gingen we weer richting het guesthouse en vermaakten we ons daar aan het zwembad.

Rond 16:30 waren we weer omgekleed en al en wilden we een scooter gaan huren. Gelukkig zijn hier in Bali ongeveer net zoveel scooterverhuurders als eettentjes, dus dit was ook niet heel moeilijk. Voor 5eu mochten wij een scooter voor een dag huren.

Scooter

Het hebben van een scooter geeft je een enorm vrij en onafhankelijk gevoel. Je kan op plekken komen waar je anders niet zou komen, want om elke keer een taxi te huren wordt het vanzelf te duur. En dus gingen we samen met de scooter op pad. We gingen richting de Tanah Lot tempel, ongeveer 30 min rijden vanaf ons verblijf. Vooraf zei Tripadvisor dat het de mooiste tempel van Bali is, en dus waren onze verwachtingen best hoog. Eenmaal daar aangekomen vonden wij het allemaal niet super bijzonder. Dit belooft nog wat voor de andere 30 tempels die we op de planning hebben staan, so stay tuned!

Tanah lot

Het was het wel waard om ernaartoe te gaan want je had er een mooi uitzicht op zonsondergang. Na zonsondergang pakten we de scooter en reden we terug richting ons verblijf. Maar ja, rond die tijd begint die welbekende maag dan toch weer te knorren. We reden langs een eettentje aan de weg; Warung Gouthé. Een leuke tent waar je je na je avondeten nog mocht wagen aan het befaamde campingspelletje Jeu de Bouls. Na het eten gingen we terug naar het verblijf.

Eten langs de weg

Dag 3:

Op de derde dag besloten we om een dagje naar het strand te gaan. Het weer was er perfect voor, 30 graden met weinig wolken maar wel een lekker windje. Canggu staat bekend als een ideale plek mocht je willen surfen. Ryan wilde dit weleens proberen en dus besloot hij om een lesje surfen te nemen. Na enig uitleg werd al snel de weg richting de golven gemaakt en mocht Ryan eens zien of hij er wat van bakte. Uiteindelijk, na een paar keer gevallen te zijn ging het eigenlijk vrij goed en had Ryan het wel aardig onder de knie. Het lesje duurde een uur, en dan ben je ook wel vermoeid na een uur peddelen, opstaan, vallen en dat telkens opnieuw. Een super leuke ervaring om te doen.

Surfen

Na het genieten van de zon op het strand gingen we eten bij het restaurant Nüde. We namen beide een lekkere vette hamburger. Hierna gingen we nog naar Old man’s. Een grote strandtent waar een feest was. Na het feesten maakten we onze weg richting bed en welverdiende nachtrust.

Tot snel,

Ryan en Lynn!

1. Reislogger:
    2 september 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Liam:
    12 september 2019
    Leuk!
    Have fun and keep is up to date👍🏻
  3. Justin:
    12 september 2019
    Hele leuke blog
    Hou ons op de hoogte and have fun